Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


tisdag 14 juli 2009

Lugn natt...

...både i mage och tält.

Thomas. Max och Alex somnade sött i tältet strax efter tolv och rumlade in här halv åtta. Då hade de varit vakna en stund mellan fyra och fem. Max hade då velat gå in, men alla somnade om till slut. Det hade varit lite kallt sa Max, men när jag frågade lite mer visade det sig att det var för att han hade sparkat av sig sovsäcken... inte så konstigt då kanske. Jag anar att i allafall tre av fyra i den här familjen somnar lite tidigare ikväll.



Måste berätta en söt grej om Alex. Jag och Thomas pratade om vädret vid frukosten och Thomas undrade om det skulle vara uppehåll idag. Jag hann knappt svara när Alex sa:

- Men vi behöver väl inte åka till uppehållet idag...

- Va`? undrade vi och förklarade vad uppehåll var.

- Jaha, sa Alex. Jag trodde det var där man håller upp saker så här (visade som om han höll en tavla eller något).

Hajar ni?! Han menade auktionen vi var på i helgen.

Det tyckte jag var gulligt!

Nu ska vi passa på att vara lite mer ute idag... det ska ju vara uppehåll!
Kram
E.

Inga kommentarer: