Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


fredag 24 juli 2009

Lite trött kanske...

Nöjd...

...missnöjd.

Idag känner jag mig liiite irriterad. Men jag är kanske bara trött. Det är bara att när det springer ungar in och ut som ropar och stökar och kräver en massa så räcker inte tålamodet. Det handlar så klart om mitt eget barn till stor del. Alex är så go´ mot Nelly, men ibland är han bara för mycket. Hundra idéer på en gång. Får vi göra det, får jag ta det, mamma, hjälp mig att hitta det!?!! Då blir jag liiite irriterad till slut. Sedan gör det kanske inte saken bättre att det även förekommer andras barn som röjer och ropar och ställer konstiga frågor. Hmmm... tålamodet sinar väl även för den bäste ibland hoppas jag.

Just nu är det väldigt lugnt. Thomas tog med alla våra tre barn plus ett extra ner till badstranden. Det blir tre av fem om badar. Gissa vilka som avstår...

Jag fick en alldeles egen stund och sätter mig så klart här, framför en av mina favoriter, datorn! Ja, jag erkänner, jag är lite beroende. Det var faktiskt lite jobbigt med tre dagar utan detta. Inte just bara bloggandet. Utan att surfa runt och läsa andras bloggar, kolla mail och facebook. Spana lite shopping. Jag handlar inte just nu, bara "fönstershoppar".

Ikväll blir det filmmys. Alex vann vår tävling "Gissa bebisens längd och vikt" och fick välja en film och godiset till kvällen. Sedan hade Max varit så duktig och skalat potatis och hjälpt Alex att städa rummet så han fick också välja en film. Och jag betalade så då fick jag också välja en. Sedan att det fanns ett erbjudande med tre för 120 kanske spelade en viss roll. ;)

Nu ska jag surfa runt lite till innan det är fullt hus igen.
Ha det bra!
E.


2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Åh, det där känner jag igen... ibland känns det som att vi bedriver någon form av fritidsverksamhet... När det kommer och går ungar hela tiden så tryter tålamodet, även med ens egna telningar.

Då är det verkligen guld värt med små egna stunder!
Hon är ju för söt, nästan så att jag blir sugen på en till...*ler*

Kram Linda

Elisabeth sa...

Skönt att höra att det inte bara är jag!

Det är ju toppen att de har vänner, men ibland blir det för mycket...

Kram E.