Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


lördag 11 juli 2009

Familjemys...

Idag har vi haft en heldag vid Hofsnäs och Torpa. Vi åkte till Hofsnäs för att gå på en uteauktion. Alex har aldrig varit och Max har nog varit någon gång när han var riktigt liten bara. Det var i allafall inget vi brukar göra. Vi kom en kvart innan och spanade runt lite bland grejerna. Mycket skit fanns det. Max blev helfrälst i en käpp som var ganska... äcklig. När auktionen började blev det riktigt kul. Grabbarna var väldigt intresserade. Alex tröttnade stundtals, men gick och kollade till kossorna ett tag.


Så kom den då! Käppen! Jag och Max var beredda...


- Någon som bjuder 100 kronor? Käppar brukar vara intressanta! ropade auktionsförättaren.
Det var tyst... Max petade febrilt på mig och flämtade ivrigt. Jag var coooool...
- 50 kronor?
Då räckte jag upp handen!
- Ja, där har vi 50... mer? Han kollar runt. Det är tyst.
- Såld för 50 kronor!
Max är överlycklig!!!

Hmmm, tänker jag... kunde jag ha fått den ännu billigare?! Säkert, men skit samma! Max var helt galen av lycka och sprang till Thomas och Alex som varit på en liten promenad. Jag hade kanske t.o.m betalat mer för den äckliga käppen bara för att få se den glädjen! Men det skulle jag ju aldrig erkänna.... ;)



En hjorthov...? Blää...

Sedan åt vi lunch i caféet. Och efter att ha spanat lite mer på auktionen åkte vi till Torpa stenhus. Där kom vi lagom till en guidad rundvandring kl. 14.00 och hakade på. Det var också väldigt kul och framförallt Max lyssnade uppmärksamt.

En heldag som vi alla känner oss väldigt nöjda med.

Eller, det skulle vara Alex då som så klart också ville köpa något...vad som helst typ! Och surade för det. Suck! Men, det som inte dödar härdar ju och nu är han glad i allafall och leker med Tilde. Så han fick nog inga allvarliga men för livet, den lille stackaren.

Kram
E.

1 kommentar:

Hansinga sa...

Jag förstår dig Max, käppen var häftig, kanske lite äcklig men det är bara tufft.
Kram morfar.