Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


lördag 25 juli 2009

Liten matrapport...

Idag känns det som om jag bara haft Nelly hängandes vid bröstet. Men det har jag inte för hon är exemplarisk och äter med 3 timmars mellanrum. Fast hon äter så länge! Så är hon lite trött kan vi bli sittande 1½ timme.

Jag gillar verkligen att amma, men just nu har jag ett sår på varje och det gör riktigt ont ibland. På ena använder jag ett sånt där silikonskydd och det gillar hon inte! Det är rätt kul att se hur frustrerad hon blir i början. Det går ju liksom lite trögare just då. Och känns antagligen mer som en vanlig napp. Hon tror väl att vi försöker lura henne! :)

På nätterna går det jättebra. Hon vaknar även då var tredje timme och bökar runt. Det är väldigt skönt att hon inte skriker direkt. Hittills har hon faktiskt inte skrikit någon natt (Jag vet! Det lär hända snart!). Men hon är rätt tydlig ändå med att hon vill ha MAT så jag serverar den utan att bråka! I morse upptäckte jag bajs i blöjan precis då hon väckte mig för mat. Så då var det inte särskilt kul att få ny blöja istället. Alex tyckte det var jobbigt att bli väckt, men när jag berättade att hon varit vaken två gånger innan under natten då han inte hört ett knyst så tyckte han ändå det var OK. Klockan var ju faktiskt halv åtta.

Trivs i sin vagn...


Nu måste jag ta hand om min dotter! :)

Kram

E.

Inga kommentarer: