Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


fredag 30 oktober 2009

SKRIK!

Nelly och jag var trötta nu när vi kom hem. Vi har varit på sta´n, på MVC, på sta´n igen och hämtat Thomas på jobbet. Vi somnar tillsammans i sängen. Efter en halvtimme vaknar Nelly på helt fel sida! Hon bara skriker och skriker. Jag tycker det är riktigt otäckt när hon skriker så. Hon tappar nästan andan ibland och då låter det så hemskt. Jag vaggar och vyssjar. Nappen vägrar hon att ta. Det är alltså inget vanligt missnöjes-trött-hungrig-bajs-whatever-skrik. Det är SKRIK bara! Till slut gör jag det enda jag till slut brukar göra då jag inte vet vad jag ska göra... Jag studsar lite upp och ner...Nelly lugnar sig...jag lägger mig tätt, tätt intill... vaggar oavbrutet och till slut... Nelly somnar.

Nu har jag trasslat mig ur vårt grepp och hon sover i soffan. Puh... Det brukar vara bättre nästa gång hon vaknar... Jag gissar att hon inte hade sovit klart innan. Hoppas hon har det nästa gång hon slår upp sina blå. Nu hör jag henne... återkommer...

Kram E.

Inga kommentarer: