Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


lördag 17 oktober 2009

Påminnelse om lyckan...

Idag har jag hälsat på Ylva i kyrkbyn. Vi var kompisar som små. Bodde på samma gata och var med varandra jämt. Sedan blev det andra vänner ett tag. Det skilde ett år på oss och i mellanstadiet någon gång hittade vi andra. Jag hade t.ex. en vän som inte lämnade utrymme för någon annan... Kanske ingen bra vän egentligen förstår jag nu när jag har distans till det. Hon gjorde mig ofta ledsen och osäker minns jag. Vi två har ingen kontakt idag.

Men mycket tack vare Facebook har nu jag och Ylva fått kontakt igen. Det känns kul.

Nelly var inte på sitt soligaste humör, men hon sov en stund så vi hann äta och prata lite. Nu är hon inte heller på något solskenshumör. Vill inte sova, helst snutta hela tiden. Jag känner mig lite trött... Jag började på detta inlägg tidigare idag, sparade för att Nelly var onöjd och fortsatte nu. Klockan är 22.31.

Glada nyheter fick jag idag i alla fall! Min kollega Åsa har fått sin lilla bebis och fick också en flicka! Hon har precis som jag två pojkar sedan innan och jag tror jag kan föreställa mig hur hon känner det... Jag tror att hon är glad... kanske lite smått euforisk just nu! :)

Så, nu känner jag mig lite bättre... jag tar och gosar med Nelly lite! Hon är ju något av det bästa jag har!

Kram och Godnatt! E.

Inga kommentarer: