Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


måndag 5 oktober 2009

Hotad!


Jag får upp meddelanden om hur hotad min dator är hela tiden. Jag kan inte gå in på sidor utan att det kommer en varning. Det rekommenderas inte att jag går in utan att ladda hem ett antivirusprogram först. Det virusprogrammet kostar en massa pengar så klart. Och sedan vet jag ju inte ens om det är ok... Det går liksom inte att bli av med alla dessa varningar och halvt installerade virusprogram!! Jag misstänker att det är just antivirusprogrammet som är själva viruset... Det verkar skumt!

Nu sitter jag vid vår andra dator, men den är ju liksom inte min. Jag gillar MIN dator där jag har MINA grejer och MINA foton och så... Så just nu är jag lite deppig faktiskt. Jag saknar min dator!! Hoppas den snart bli frisk.

Nelly är också lite kinkig idag. Kanske också tycker synd om mig och min dator. Jag har mest burit runt på henne, för annars blir hon sur. Just nu sitter hon med Max och hans kompis som spelar x-box. Max har försökt lära henne. Det gick väl sådär. Hon har inte riktigt kontroll över kontrollen om man säger så. Men hon är i alla fall nöjd med att sitta och kolla in brorsan. Vilket ger mig lite datortid! Toppen! Vid fel dator bara...snyft.

Någon som är bra på det här med virus? Tips?

Nä, nu tröttnade Nelly på Tony Hawks och grabbarna! Tror jag de´!
Kram E.


Inga kommentarer: