Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


tisdag 2 mars 2010

Tandrapport m.m.

Kolla vad tänderna har växt! Det är inte helt lätt att få med dem på bild, men ibland blänker de till!


I ett par dagar nu har Nelly varit lite tråkigt sällskap. Antagligen just för att hon tycker att jag är rätt tråkig... Vi har några grejer som är jobbiga:
1. Kanske fler tänder på gång. Det dreglas och tuggas mer än vanligt. Nelly biter tag i saker och så gör det ont. Stor sorg ett tag.
2. Detta bajseri... Jag är ledsen, men nu skriver jag om bajs igen! Nelly bajsar flera gånger om dagen, men Nelly gillar inte att bajsa. Hon håller emot allt hon kan och skriker. Slappna av! försöker jag förmedla. Det går sådär.
3. Utvecklingsfas? Klängig av och till. Vill bli buren fast hon egentligen kan sitta bra nu eller svischa runt i gåstolen. Enligt "de sju sprången" kan hon ev. vara i relationsfasen... Men inte vet jag!

Annars är det bara bra! ;)
Kram E.

3 kommentarer:

Veroniqa sa...

Tror jag redan berättat att vi hade samma problem med Markus bajsande, men att det löste sig när vi satte honom på potta. Speciellt bra när han är hård i magen då det oftast kommer ut allt på en gång istället för många, onda gånger.
Kan ju vara värt ett försök. :)

Elisabeth sa...

Vi har tänkt testa det där med potta, eftersom det funkade så bra för er... Jag är bara lite orolig för hur jag ska kunna sätta henne. Hon blir ju som en pinne. Det går ju inte att vika henne i sittande ställning då hon spänner sig som värst! :)
E.

Veroniqa sa...

Distrahera med någon roliga sak som hon inte kan låta bli att undersöka. Kanske sätta på pottan några gånger utan att hon är bajsnödig. Vi sätter Markus på potta varje gång vi byter blöja och han kissar 90% av gångerna. Och vill han inte sitta, så tar vi bort honom direkt för att undvika att han förknippar pottan med tvång.
Hoppas jag gett dig några användbara tips. :)
Lycka till!