Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 24 mars 2010

Äntligen... en hobby!

Jag har aldrig haft någon direkt hobby. Det kanske inte alla har, men oftast känns det som om de flesta har ett intresse eller kanske en sport som de ägnar viss tid åt varje vecka. Jag har aldrig riktigt fastnat för något. Ja, det skulle vara datorn då... men är det en hobby? Är inte det ett tidsfördriv? En last?

Nu har jag i alla fall hittat en hobby. Jag syr haklappar! Det är skitkul! Vad jag ska göra med alla vet jag inte, Thomas bara garvar när jag syr en till. Men jag tycker det är avslappnade och skönt att producera något. Jag har lagt ut några på Tradera så får vi väl se om jag får något bud. Här är de första jag gjorde:

Den röda har Nelly fått. Hon blev jätteglad! ;)

Nu kom jag precis på att jag säkert skulle kunna fixa att sy små förkläden också. Så jag ska göra ett mönster nu när Nelly sover.
På återseende!
Kram E.

4 kommentarer:

Veroniqa sa...

Vad fina! Du är ju jätteduktig! Varför är du så motig till att sy söta klänningar till Nelly? Det förstår jag inte alls. Jag som gillar att sy och syr så mycket, avskyr att bandkanta.
Nej du, nästa gång vi ses ska du få låna några mönster på flickkläder av mig!! ;)

Elisabeth sa...

okej då... :)

MalinJ sa...

Åh vad söta! Nu får det bli en liten till, bara för du syr så söta haklappar. Gustav och Linnea lär ju protestera om jag tvingar på de en prickig haklapp...

Kram
PS Gustav har fått feber och några mystiska prickar...

Elisabeth sa...

Jippie! (säger INTE Gustav...)
Men då matchar ju mina haklappar just nu! Passa på, han vänjer sig säkert med att ha haklapp! ;)

Kram E.