Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


torsdag 25 mars 2010

Puh!

Idag har Nelly haft en jobbig dag. Prickarna kliar och gör ont. Det är t.o.m. svårt att sitta still för de i rumpan kliar något frenetiskt. De två bakom örat är särskilt kliiga och en i örat har börjat blöda. De på näsan och runt munnen trilskas också och kliar man där åker ju nappen ut. Jobbigt!

Detta är vad jag kan förstå av Nellys beteenden under dagen. Men det finns tillfällen då jag inte förstår alls. Då hon bara börjar gallskrika. Ett par gånger p.g.a. bajsande, men ibland helt oförklarligt. Just bajsandet är ju alltid lite jobbigt, som alla vet, och nu med storsläkten Vattkoppa i rumpan är det extra svårt.

Jag har burit, tröstat, potatismjölat och försökt söva hela dagen. Bara varit där... känt mig ganska hjälplös, medan Nelly snyftat, skrikit och rivit sig.

Till råga på eländet meddelar Thomas strax innan fem att han måste jobba över. Just idag! Just idag då jag vänt ut och in på mig själv i 12 timmar och just idag då vi skulle ha våffelmys!

Så, nu är klockan kvart i tio. Thomas kom hem och vi åt mat för en timme och en kvart sedan. Inga våfflor. Och jag bröt ihop vid sju då Alex blev arg på mig för att jag ville att han skulle äta lite yoghurt och stänga av TV:n en stund. Max och Alex är nu i sina sängar. Thomas försöker söva Nelly och jag vill bara vara en stund...

Jag hoppas och tror fortfarande att den här dagen var kulmen på eländet. Imorgon är en annan, bättre dag! Ja, så måste det vara!
Kram E.

4 kommentarer:

Hultis sa...

Tänk... vad jobbigt det kan vara ibland, kliande prinsessa och övertidsarbetande make. En planerad våffelmyskväll åt fanders.
Men,men, det går att ta igen.Planera en ny våffelkväll t.ex. Kombinerad med fredagsmys, det blir nog bra.
Svärmor & Svärfar

Gilla Yoga sa...

Ja, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig... Det går vattkoppor även på Humlas dagis och jag har nästan velat att hon ska få det, men nu vet jag inte... det verkar ganska kämpigt!

Krya på lilla prinsessan!
Kram Linda

marie sa...

Ines körde en vaken natt sedan vände det! Nelly tog nog sitt jobbiga idag! Hoppas det blir bättre för henne och modern imorgon!

Men det där med att det är lindrigare när man är liten är nog skitsnack. Däremot har alla barn som smittats som nummer två i av syskonen, haft det värre än den första! Konstigt!

Puss och kram.

Elisabeth sa...

Men det har jag läst om, Marie! Det beror på att smittan blir så stark eller koncentrerad när man blir smittad i familjen. Så den stackarn som får det som nummer två eller tre (gud bevare oss för det!) blir liksom extra mycket smittad och därför får det värre!

Nu har inte Nelly det värre än Alex, men jag skulle inte kalla det en lindrig variant...

Pus! E.