Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


fredag 1 januari 2010

Första inlägget 2010

Så var det nytt år! Jag gillar årtalet 2010. Det är stiligt på något vis.

Igår kändes det väl inte riktigt som en vanlig nyårsafton. Vi var ju på resande fot större delen av dagen. Försenade så klart!

Vår resa började dramatiskt dagen innan med att vi lyckades glömma våra matväskor på mamma och pappas altan. Packansvarige (jag) kände mig rätt trött på mig själv. Det är mycket nu... Mina föräldrar slängde sig i bilen när de upptäckte detta och mötte upp tåget i Boden. Så slutet gott...

Vi skulle byta tåg tre gånger. Första gången i Stockholm (framme 9.10, byte 10.09) på nyårsafton. Kl. 8.40 fick vi beskedet att vi var en timme och 40 minuter försenade... Missade alltså vårt första byte. Så vi, och 70 andra resenärer, fick knalla till kundtjänst på T-centralen för att boka om biljetterna...

Men då börjar plötsligt det fina i kråksången! Vi fick springa till tåget, men kom med 11.07 i alla fall. Sedan fick vi dessutom sittplatser i första klass! Så medan övriga stackare trängdes i andra klass kunde vi bre ut oss i första! Inte helt fel. Både Alex och Nelly kunde slappna av och sova en stund. Vi slapp dessutom ett byte och åkte direkt till Herrljunga.

Så när vi anlände 2 timmar och 12 minuter försenade i Borås så mådde vi ändå riktigt bra!


Nelly önskar alla en god fortsättning på det nya året!
Kram E.

Inga kommentarer: