Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 20 januari 2010

Mycket väsen....

Nelly är ett halvt år idag!!





Inatt fick vi en brutal påminnelse om vem som bestämmer här hemma! Vid tre började vår lilla prinsessa skrika för kung och fosterland. Hon sover numera ca 8 timmar efter vällingen och det brukar vara att hon är lite småhungrig vid fem, då jag ammar. Ibland vaknar hon vid tre, men somnar lätt om. Antingen i sin säng eller bredvid mig. Nu var det rätt tydligt att hon inte tänkte somna om... Jag försökte allt som brukar fungera... men inget gjorde någon större skillnad. Jag kände mig hyfsat hjälplös. Och trött... och till slut ganska irriterad. Slutligen ammade jag henne. Thomas föreslog det, men jag ville inte först. Tänk om det skakade om allt och jag fick börja med det igen!!?

Hon fick inte mycket i sig och blev inte lugnare direkt, men det satte nog igång något för när jag sedan försökte vagga henne i famnen började det pruttas. Och när jag kollade blöjan var där en liten, liten lort. När den var borta somnade Nelly så sött igen. Så snacka om mycket väsen för nästan ingenting...

Idag har vi därför firat halvårsdagen med att sova en del... så nu är i alla fall vi tjejer ganska pigga. Vi får väl lägga grabbarna tidigt ikväll... alla tre! :)

Oförskämt nöjd med att ha hållit resten av familjen vaken!

Kram E.


Inga kommentarer: