Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


söndag 3 januari 2010

gement...


jag skriver med små bokstäver... det tar mig emot och jag kommer kanske att rätta det sedan. men jag har nelly på armen och nu när hon håller på att slappna av vill jag göra minsta möjliga för att störa henne. jag börjar bli riktigt snabb på pekfingervalsen.

jag har precis konstaterat att mitt bloggande läggs mer åt sidan på helger, då vi är hemma hela familjen. då andra människor verkar få mer tid till att blogga... men jag hittar fler tillfällen att blogga då jag är hemma på egen hand med nelly. hmmm, jag tror att det visar hur jag prioriterar när jag går hemma... städning och annat sånt ligger inte högst på listan!! nelly kan i värsta fall, som nu, vara med vid datorn så där utesluter jag varken henne eller bloggen. eller så passar jag på när hon sover. när alla andra i familjen är hemma blir det ibland mer en kamp om tiden... mat ska fixas och med barnen hemma blir det mer att plocka undan...hela tiden! thomas vill greja i källaren eller annat och då kan jag inte säga - tar du nelly så jag får sitta vid datorn lite... sitta vid datorn är inte helt "rumsrent". ingen riktig syssla liksom.

så är det nog. jag bloggar i smyg... ;)

nu sover lilla gumman. jag ska försöka lägga henne i sängen och ta en dusch...och köra en tvättmaskin...och så börjar det väl bli dax för lunch också... tjoho!

ha det bra!
kram e.
ps. jag rättar inte, det blev så tydligt och uppenbart varför vi har versaler! och som lärare gillar jag såna här härliga exempel!


Inga kommentarer: