Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


måndag 18 januari 2010

Mycket gjort hittills.


Tänk vad mycket man hinner med när man går upp tidigt! Jag går ju alltid upp och skickar iväg Max och Alex, men gör inte många knop och har jag inget särskilt för mig och Nelly sover så händer det att jag t.o.m. går och lägger mig igen när de gått! Men idag var jag uppe med tuppen för att kunna följa Max med bussen. Fr. o.m. idag åker han buss till skolan. Byte på busstorget i sta´n.

6.00 - klockan ringer... jag snoozar.
6.20 - duschar.
6.30 - klär på mig och plockar fram grejer till frukosten.
6.40 - väcker Max och Alex.
Gör mackor och havregrynsgröt.
6.50 - Alex kommer ner, vi börjar äta.
Max är ovanligt trött och jag får säga till honom tre gånger innan han masar sig ner.
7.10 - borstar tänder och gör mig klar.
7.15 - väcker Nelly, byter blöja och klär på henne.
7.35 - vi går mot bussarna. Lämnar Alex vid skolbusshållplatsen (låångt ord! ) och jag, Max och Nelly ställer oss vid stora vägen. Vi vinkar till Alex med jämna mellanrum. Han ser så ensam ut där han står i halvmörkret...
7.50 - vår buss kommer, lite sen. Inga fler barn har kommit till Alex hållplats så det kniper i hjärtat när vi åker ifrån honom.
Jag ringer Malin för att kolla om Gustav ska åka buss idag och då är han på väg och Malin ser att något annat barn precis kommer till hållplatsen där Alex står. Hjärtknipet släpper.
8.05 - vi är i sta´n.
8.15 - Max buss kommer.
Jag står kvar för att kolla om det går fler bussar. I turlistan står det bara en tid...8.15. Men det är antagligen insatt extrabussar och fem bussar kommer och går medan jag står där. Min buss går 8.25. Så om Max vill kan han ta en senare buss och ändå hinna.
Nelly sitter i bärselen och somnar på vägen hem.
9.00 - hemma. Nelly får gröt. Bajsar två gånger.
9.30 - somnar i sin säng.
Jag diskar och gör köttfärssås. Jag får lunchgäster idag! Mysigt!

Nu är klockan bara 10.50 och jag sitter här och gör det jag helst gör... :)

Ha en bra dag!
Kram E.


2 kommentarer:

Malin J sa...

Hmm undrar vem som bajsade två gånger..? :)

Elisabeth sa...

...jag så klart! :D