Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


torsdag 28 januari 2010

Godmorgon!

Nyvaken... klockan 12!

Jo, förstår du. Inatt har Nelly sovit lite oroligt och då gör jag det också. Hon har inte varit helt vaken, men gett ifrån sig små ljud med jämna mellanrum. Hon har hostat, snörvlat och gnorkat lite allmänt. Hon är förkyld. Inte så allvarligt, men så pass att det stör hennes nattsömn lite... och min. Så nu när hon skulle sova så la vi oss i min säng, så där nära och gosigt och jag somnade så klart. Snabbt.

Men medan hon nu sover en stund till så tvingade jag mig a
tt gå upp. Och det var svårt!! För det är så mysigt att ligga bredvid och somna om... om och om igen. Liksom flyta in och ur sömnen. Det krävdes att jag sa till mig själv på skarpen för att jag skulle kliva upp!

Vi skulle precis ha kommit hem från öppna förskolan nu. Det var planen ända tills vid kvart i nio i morse. Då insåg jag att det blev för mycket! Alex var nämligen hos tandläkaren i morse, kl. 8.05. Vi släppte av Max vid busshållplatsen och allt verkade vara frid och fröjd. Men bussen var sen och Max missade därför bussen från torget till Kunskapsskolan. Han ringde mig, men jag satt med Alex hos tandläkaren och kunde inte göra mycket åt det just då. Det var lika bra att han tog nästa buss sa jag. Han skulle bli sen, men fick väl förklara.

När jag skjutsat Alex till skolan och kommit hem var klockan 8.45. Jag ringde Max och han berättade att bussen som gick nu inte gick till skolan, utan kyrkogården. Och dit ville han ju inte åka! Nästa buss gick 9.15. Så det var bara att packa in Nelly i bilen igen och köra till sta´n för att skjutsa honom. Eftersom jag inte ätit frukost än och Nelly började bli hungrig insåg jag att öppna förskolan fick klara sig utan oss idag.

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Om man skulle ta och krypa ner där bredvid igen...

Kram E.

2 kommentarer:

Thomas sa...

Ja kryp ner du!

Puss till mina tjejer där hemma!

T

Gilla Yoga sa...

Fniss... ja, ibland hamnar tillvaron upp och ner och inte alls på det sättet man tänkt sig.

Hon ser onekligen väldigt gosig ut när hon ligger där...

Kram Linda