Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


torsdag 14 januari 2010

Längtan


Nu har jag läst ut Ljudet av ditt hjärta. Den var riktigt spännande! Svår att lägga ifrån sig stundtals. Eftersom jag inte har den fjärde boken än så började jag på en annan som jag fick i julklapp idag. Dotter önskas av Katerina Janouch. Jag har läst både bu och bä om den, så det ska bli spännande. Den känns lite aktuell för min del...

På pärmens insida finns följande utdrag:

"Hur skulle det kännas att hämta en dotter på dagis? Att ha en dotter som liknade mig, som var mitt eget kött och blod?

Jag vill inte kalla det för avundsjuka, men när jag såg föräldrarna klä på rosa galonbyxor på sina små Saror, Emilior och Matildor gick det en stöt av längtan genom mig. Alla de där sakerna som var så självklara för andra var inte det för mig. Små stövlar med blommor på. Hårsnoddar. Klänningar. Bilder på flickbebisar som klistrats upp ovanför klädkrokarna. Den där flickvärlden var så nära. Och ändå så oändligt långt borta."

Jag känner igen mig... Precis så var det, men jag har inte förstått det förrän nu. Eller så har jag inte erkänt det riktigt... för visst är det lite tabu att önska sig en viss sort... Jag sa att jag ville ha en flicka. Det hymlade jag inte alls med, men HUR mycket jag ville ha en flicka förstod jag nog inte ens själv. När jag ser på Nelly ibland så tror jag knappt att det är sant... och jag är SÅ lycklig!




1 kommentar:

Thomas sa...

Jag med. Lycklig alltså! :-)

Puss T