Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


tisdag 2 februari 2010

Utryckning!

Idag när jag och Nelly precis skulle gå och sova ringer Alex. Klockan är då 8.20 och skolbussen har inte kommit. Jag har ju bilen så jag säger att jag ska komma. Eftersom de ska till ishallen och den bussen ska gå 8.30 så ringer jag först skolan. Sedan klär jag på mig och Nelly, sopar bilen och åker till hållplatsen. På hållplatsen innan står säkert 10 barn, men på Alex hållplats är de bara 5 st. Nu var det inte helt fel med 7-sitsig bil! Alla får plats även alla skridskor och hjälmar.

På skolan står två klasser och väntar på alla Frufälle-barn. Men bussen till ishallen har istället skickats iväg för att hämta barn längs vägen så det är absolut ingen fara att Alex och Gustav missar ishallen.

På vägen hem möter jag bussen som hämtat upp barn. Så det hade löst sig till slut även om jag inte haft bil. Men de jag skjutsade kom lite snabbare till skolan och slapp vänta en timme i alla fall, som det hann bli för de andra.

Nelly somnade som en sten (sover stenar?) när jag la ner henne i sängen nu. Knasig morgon igen, mumlade hon för sig själv.


Ha det bra i snön!
kram E.

Inga kommentarer: