Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


lördag 13 februari 2010

Premiär 4

Idag har Nelly badat i badhus!! Jag, Max och Nelly åkte i morse till Sandareds badhus, där det brukar vara lugnt. Det var jättemysigt och Nelly trivdes som fisken! Så nästa gång åker vi hela familjen och då tar vi kort utanför provrummet, kanske t.o.m. i vattnet! :)

Före: Redo och laddad i nya badbrallor!

Efteråt: Nöjd och nybajsad (i de nya badbrallorna...)!

Väl hemma igen iklädde jag mig rollen som den goda modern och lagade egen barnmat. Jag är en ivrig förespråkare för mat på burk, men inser väl egentligen att det inte är försvarbart, ekonomiskt framförallt. Näringsmässigt tror jag fortfarande att det är alldeles utmärkt! Dessutom har tidigare erfarenheter av att min mat blivit skoningslöst ratad av både Max och Alex inte gjort mig särskilt motiverad att ta tag i detta nu. Men jag kan ju inte bara ge upp, så idag var det dags!

Jag lagade kyckling med rotfrukter, stuvad potatis, broccoli och katrinplommonpuré. Herregud så kletigt det blir!! Allt ska puréas och potatis blir ju som klister! Men jag tror ändå att det blev rätt bra och imorgon ska jag fortsätta med torsk och såser.

Redan ikväll provsmakades katrinplommonen och fick klart godkänt, vilket värmer ett oroligt modershjärta. Vi får väl se när domen faller över kycklingen och klistret...

Mums...?

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag!
Kärlek till er alla!! ;)
Elisabeth


2 kommentarer:

Veroniqa sa...

Tips vi fick från dietist...vanligaste felen man gör med hemmagjord mat är för tjock konsistens och att man använder fast potatissort istället för mjölig.

Zoqswer sa...

Jag gjorde nog katrinplommonpurén för tjock, men det där med potatisen hade jag läst någonstans och hade köpt mjölig...
Imorgon blir det upp till bevis. Då ska jag bjuda på hemlagat!
/ Elisabeth (inloggad som Max)