Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 3 februari 2010

Inte förrän nu...

Ovanligt sent hamnade jag framför datorn idag. Men nu är jag här! Ordningen återställd.

Idag har här sovits, badats, bakats, skottats, ätits och skitits. Det sistnämnda stod Nelly för och JAG VET att jag snart kan döpa om den här bloggen till Bajsbloggen, men så är det. Thomas sa häromdagen att Nelly nog är periodare när det gäller bajsandet och idag kan man då säga att hon har en sådan period! Det börjar bli lite rött i rumpan. Och som vanligt produceras det mesta sittandes i gåstolen.

Men där trivs hon nu också alldeles förträffligt och tar sig runt nästan överallt. Hon blir sur när hon fastnar någonstans och mycket nöjd när hon når något tuggvänligt som en jacka eller papperspåse. Jag försöker få grabbarna att förstå att de måste plocka undan saker på soffbordet nu. Än så länge är hon i samma rum som jag är och då har jag koll, men snart tar hon sig över trösklarna och kollen blir inte lika total. Då är det en fördel om tuggummin och snorpapper inte ligger kvar efter förbrukningen. De gör lätt det annars...


Tuggar på allt!

Inga kommentarer: