Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 24 februari 2010

Cool men billig ändå...


För Alex är det just nu väldigt viktigt att vara cool. Igår fick han ett nitarmband och jag var en stund världens bästa mamma! Idag var det då viktigt att matcha detta armband med coola kläder. Jag lyckades dämpa det värsta och få honom att inse att "less is more". Så både rapparkeps och skinnjacka lämnades hemma. Han var jättefin OCH cool i jeans, luvtröja och scarf. Och nitarmband så klart!

Igår talade han också om att han skulle ha tre bilar när han blev stor. Jag förklarade att det var ganska dyrt att ha bilar, men han ska ju bli berömd så det skulle nog ordna sig, sa han.
- Vad ska du bli berömd för då? undrade jag. Man kan ju göra dumma saker och bli berömd, men blir inte rik för det. Så det måste vara rätt sak.
- Jag ska bli sångare, sa Alex.
- Ja, då får ju folk betala för att du ska komma och sjunga, sa jag.
- Jaa... de får betala mycket... 100 eller kanske t.o.m. 200 kronor!

Jag är inte så insatt i detta, men blev lite nyfiken. Så vad gör man? Jo, man googlar! Jag hittade en sida som förmedlade artister. Det verkar som om de flesta tar mellan 28000-50000 kronor. Så jag tror Alex kan trissa upp priset lite till. Eller vad tror ni?! ;)

Kram E.

3 kommentarer:

Hansinga sa...

Vi tycker att det blir roligt att ha en berömd sångare i släkten, som dessutom är vårt barnbarn.
Kram, mormor och morfar.

Gilla Yoga sa...

ha ha ha, det är så underbart! Och precis så det ska vara i barn värld. Ingenting är omöjligt och allting självklart!

Våra söner ska flyga stridsplan respektive hugga träd... =)

Kram Linda

Marie sa...

En elev till mig meddelade i ett skolarbete att hon också ska bli artist och eftersom hon tror på sig själv kommer hon att lyckas. De kanske kan slå sina påsar ihop och bilda en duett (heter det så?). De kan säkert plocka in flera hundra på en spelning och Alex kan köpa tre radiostyrdabilar!!!

Alex regerar!