Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 10 februari 2010

Face your fears...

Jag har kommit på något Nelly är rädd för!

Det där med att bebisar är rädda för skäggiga och svartmuskiga män stämmer inte på vår lilla dam. Hon ler glatt mot både Josef och Matti på jobbet och de har en hel del ansiktsbehåring kan jag lova! Nästan så att jag blir rädd!! ;)

Svarta mössor fungerar också, för det har jag på mig när vi spatserar runt kvarteren här.

Nä, det hon är rädd för är när jag, efter duschen, sveper en vit handduk runt huvudet. Jag har inte så långt svallande hår att torka, men jag har alltid gjort så och gör alltså så fortfarande när jag blött ner mitt hår.

Idag inget undantag. Nelly tittade allvarligt på mig. Jag log och var allmänt gullig. Lät henne känna på handduken. För det var mycket tydligt att den inte kändes helt OK för henne. Jag tog upp henne i famnen och bar runt en stund. Plötsligt märker jag hur underläppen börjar darra på henne och så brister hon ut i gråt! Hon tittar bort och gråter förtvivlat!

Inte förrän jag tagit av mig handduken vågar hon titta på mig igen och lugnar sig snabbt. Jag är fascinerad...

Nu var jag inte fullt så här sminkad och snygg... men bilden får väl duga för att illustrera texten på något vis.

Nu sover Nelly och vi väntar besök om en stund.
Ha en bra dag och akta er för mammor med handduksturban!!
Kram E.

3 kommentarer:

Veroniqa sa...

Markus skrattar åt mig när jag har handduksturban. Fast inte på ett roat sätt...vet inte riktigt hur jag ska tolka det. ;)

Elisabeth sa...

Lite skräckblandad förtjusning kanske? Här verkar det vara ren skräck!! :) Jag får sluta duscha helt enkelt...

Thomas sa...

Nej sluta inte duscha är du snäll!

TH