Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


torsdag 4 februari 2010

Home sweet home

Nelly undersöker Max.




Idag har vi inte varit hemma många minuter känns det som. I morse åkte jag och Nelly till Göteborg och hälsade på Åsa. Hon har en liten Linnea som föddes i oktober och två grabbar på 5 och 8 år i år. Så det finns fler än vi som lyckas med mirakel!

Det var mysigt. Jag fick ett bra lunchtips också, så att jag kan variera mina filluncher. Tack för det, Åsa! ;)

Eftersom jag inte skulle hinna hem innan Alex slutade så hämtades han av farmor och farfar. Ja, inte min då, utan hans! När jag skulle hämta honom var jag så nära jobbet att jag inte kunde låta bli att slinka in där en stund. Sedan var ju Nelly tvungen att bajsa lite och ville prova att göra det på Lenas kontor. Så det gjorde hon. Luktade jordgubb.

När vi sedan kom oss till rätt ställe för att hämta Alex (och Max som blivit hämtad av sin farfar) blev vi sittandes och smaskade mumsiga jordnötssnacks som Barbro gjort alldeles själv. Livsfarligt!

När vi till slut kom hem var Nelly så trött, så trött. Hon har lite svårt att slappna av när det händer grejer utöver vår vanliga lilla lunk. Men just därför behöver hon vara med om det... härdas lite försiktigt. Men trött tjej = skrikig tjej.

Så imorgon bli det lugnare tempo. Vi ska bara på babyrytmik. Det ska bli kul!

Godnatt vänner!
Kram E.


4 kommentarer:

lena2 sa...

Oj, att denna fantastiska lilla varelse kan ge ifrån sig sådana "underbara" dofter. Jag blev nog lite drogad för jag glömde att du skulle skriva under dina ledighetsansökningar. NI kanske kommer på besök ganska snart igen (man blir ju lite beroende)eller skall jag skicka hem dom?
Nosa lite åt mig!

Kram Lena

Elisabeth sa...

Jag kan komma förbi! Jag tänkte precis på det där med underskriften hemma sedan...

Är det bråttom?
E.

lena2 sa...

Nej,det är inte bråttom.
Fredagsfika vecka 9 (Fiona och jag). Kan de vara något?
Pratar du med Åsa och Anja är dom oxå välkomna./Lena

Elisabeth sa...

Fredagsfika med Lena och Fiona kan man ju inte missa! MUMS!! :)
Jag kommer! Kollar med di andra oxå.
E.