Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


fredag 25 september 2009

Uppåtsträvan

Jag är så klart partisk och alla föräldrar skryter väl om sina barn, men jag tycker Nelly är väldigt försigkommen. Man fick ögonkontakt redan minuterna efter förlossningen. Första leendet kom vid 2 veckor och nu är hon med och "pratar" väldigt mycket. Följer med blicken om man går iväg. Jag har inte haft henne på mage mer än ett par gånger fast läkaren rekommenderade det på 2-månaderskontrollen. Så idag la jag henne så. Och kolla så hon strävar uppåt!




Självklart har jag inte ett underbarn (joho, det har jag visst) men det är kul att hon verkar så "framåt". Det blir ju så mycket roligare på dagarna när vi kan snacka... Dagarna som mammaledig tenderar annars att bli lite tysta, med avbrott för ett och annat skrik så klart. Det är väl inte särskilt ovanligt att vi mammor snackar hål i huvudet på våra män när de kommer hem från jobbet. Trötta och med siktet inställt på luuugn och ro... Men så står vi där och har inte pratat med en annan vuxen människa på hela dagen! :)

Eller vad tror ni?!
Kram E.

2 kommentarer:

Marie sa...

Om inte annat så har ju flickebarnet rent förtjusande kläder på sig!!!

Men jag håller med dig, hon Är försikommen (stava det du?). Och jag är ju inte hennes mamma, inte ens släkt så det måste stämma!

Ta med dig lilla snackis och kom ut nästa fredag. Så tar vi en lunch på byn och lite klädaffärs titt i bgd.

kram

Elisabeth sa...

Jag ska hälsa på hos mina elever och bjuda mina kollegor på fika på fredag. Så jag hinner tyvärr inte med B-bygd, hur gärna jag än skulle vilja!

Blir det S.L.E.M. vecka 41?

Kram E.