Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


torsdag 10 september 2009

Film och kräk...


Nu har jag äntligen fått ordning på vår videokamera. Ja, vi har filmat hela tiden, men inte fått filmerna som filer i datorn. Nu har Thomas ägnat en stund åt detta och visat hur det ska gå till. Så nu kan jag lägga ut filmer med lite bättre kvalité än innan tror jag. Jag har ju filmat med min lilla kamera och det blir inte lika bra. Vi får väl se om man ser skillnaden här. Det är ju rätt liten bild så det kanske inte märks så mycket just på bloggen.

Här är i alla fall en Nelly som börjar intressera sig för babygymmet. Filmat igår. Så nu ska vi gympa lite varje dag! :)

Annars idag gick vi och sov efter att grabbarna gått till skolbussen. Efter en liten matpaus vid 9 sov vi vidare till 10. Nelly var inte riktigt nöjd. Jag tömde diskmaskinen medan hon gnorkade. Jag bar lite, men det var inte heller bra. Till slut gjorde jag oss i ordning för att gå ut med vagnen. Lite frisk luft och sol gör väl susen, tänkte jag. Tvärtom!! Hon skrek som en galning...lugnade sig och började sedan igen. Så då gick vi hem och jag ammade henne. Då har jag ju testat allt, tänkte jag. Efter det blev hon lugnare och jag satt i soffan med henne på axeln.

Plötsligt kräks hon en rejäl slemmig gammal kräk! Nästan jobbig att få upp. Efter det somande hon luuugnt på min axel. Nästan med ett leende på läpparna faktiskt.

Nu sover hon i sin säng och jag hoppas det bara var den där jättekräkan som spökade innan. Det vore skönt att komma ut på en promenad senare idag. Vädret är toppenfint! Riktigt höstvackert!

Ha de´! E.

1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Lilla sötnosen, det är klart att man inte kan vara glad med en sån obehaglig klump i magen.

Hoppas att ni får en fin dag i höstsolen!

Kram Linda