Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 23 september 2009

Sjusovaren Nelly

Idag har vi varit uppe med tuppen! (stämmer inte med rubriken...men vänta bara)

Jag väckte grabbarna som vanligt 6.45 och gjorde frukost åt dem. En halvtimme senare vaknade Nelly och hängde med mig ner. Jag åt också frukost. 7.45 går Max och Alex till bussen och jag tog med Nelly ner för att duscha. Medan jag sedan borstade tänderna somnade hon i babysittern. Kl.9 hade Max tid hos tandläkaren så jag skulle hämta upp honom tio i. Eftersom Nelly åt 5.20 så trodde jag att jag skulle få mata henne innan vi åkte. Men hon bara sov och sov. Vaknade till lite medan jag klädde på henne overallen och satte henne i bilen. Hon var sedan jättevaken när vi kom fram till tandläkaren. Då var jag inte så sugen på att mata henne... mycket folk i väntrummet. Men det visade sig inte heller behövas. Vi fick vänta ett tag och hon ville inte sitta i bilstolen. Men hon var nöjd när jag bar henne och vi var ändå inte klara förrän 9.30. På vägen hem somnade hon om och sov vidare när jag bar in bilstolen. Inte förrän 10.20 vaknade hon. Rätt hungrig så klart! 5 timmar!!! Har aldrig hänt!

Nu låter jag väl otacksam...men jag skulle nog hellre ha 5 timmar mellan ett mål på natten... Efter en dag som igår, då hon tvärtom åt varannan timme så gjorde det mest ont att hon gjorde så.

Ja, säga vad man vill om bebisar, men dom upphör aldrig att förvåna! :)

Ha en bra onsdagkväll!
Kram E.

Inga kommentarer: