Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


söndag 27 september 2009

Planer för dagen:

- Fota mina barn för att skicka in till tidningen och kanske göra ngn form av julkort.
- Anmäla Max klass till att sälja Hjärtepins.
- Skrapa ihop pengar och föra över till räkningskontot.
- Laga kyckling & äggnudlar.
- Bada Nelly.
- Skriva brev till vårt fadderbarn Shida i Kenya.
- Lägga ut kläder på Tradera.

Utan inbördes ordning. Vi får väl se vad jag hinner med under dagen. Men, va fasen, jag är ju mammaledig ! Det jag inte hinner idag tar vi en annan dag. Hmmm... jag har fortfarande inte städat klart på vinden... eller satt in kort... eller beställt nya kort (vilket verkar dumt innan jag tagit hand om de gamla)...

Vissa saker skjuter man bara på. Detta med att sätta in kort till exempel. Jag har inte gjort iordning "Mallorca-albumet" med bröllopsbilderna ännu. Plus att jag ska sätta in övriga kort också från Mallorca fram till augusti i år. Men är det ingen brådska så finns det så mycket annat som ska göras först.

Idag bör jag i alla fall hinna med att ta kort på mina barn. Det är ju svårt att göra när de är i skolan. Fast just nu är det också svårt med tanke på att Nelly sover och Alex är ute och cyklar. Vi får väl se när alla är på plats, vakna, mätta, glada och nykammade!

Och maten måste jag ju hinna med att laga idag också. Det är kanske synd att skjuta upp till imorgon... ;) Men börja med den just nu är väl också att ta i om vi ska äta vid 18-tiden...

Jag tar och läser några andras bloggar en stund medan jag funderar!
Kram E.

1 kommentar:

Hansinga sa...

Jag tycker din blogg har förändrats till det bättre väldigt mycket, den ger ett helt annat och bättre intryck, både bakgrund och textfärg är ett lyft. Jag är lite avundsjuk, sånt kan inte jag. Men grattis till dig.
Kramar, pappa.