Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


torsdag 24 september 2009

Beroenden

Jag har idag konstaterat några saker... Jag är beroende... Av lite olika saker faktiskt. Jag är t.ex. beroende av :
- datorn. Jag vill sitta här en stund varje dag. Om jag inte hinner av någon anledning blir jag lite sur och tvär och känner att något saknas.
- planering. Det är nog en yrkesskada i kombination med gener. Jag planerar det mesta. Även sådant som inte alls skulle behövas planeras. Sedan blir jag absolut inte förstörd om det inte blir som jag planerat!! Det gör mig sällan något. Nej, det är själva planerandet som jag behöver. Det kan vara väldigt lite som att jag har en plan hur jag ska dammsuga huset till vad vi ska äta under veckan. Jag kan ibland planera vad jag ska plocka med mig för saker ner eller upp i huset när jag ändå går till en annan våning. Även dagar då vi inte alls har några planer så planerar jag...lite så där i smyg.
- marabou frukt och mandel! Ja, jag erkänner! Jag blir lite orolig när den håller på att ta slut.
- Nelly så klart! :)

Idag på skötbordet spanade hon på sina händer och fick in ena i munnen. Nöjd tjej!




3 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Jag är precis som du... Jag älskar att planera, kan inte låta bli. Jag planerar också stort som smått. Det är intressant med hur omvärlden ser på planerande människor. Många gånger har jag fått gliringar om att jag är så planerande, men när jag någon gång har testat att göra tvärtom blir omvärlden alldeles konfys. Så det är nog lugnast att jag fortsätter.

Kram Linda

Hansinga sa...

Känner igen planerandet. Det är nog från mig det kommer.Det är en tillgång många gånger men ibland kan det vara jobbigt.Det gäller att hantera det på rätt sätt,säger jag som har levt ett långt liv.
Kram mamma.

Elisabeth sa...

Ja, det är på gott och ont det där... Det gäller att kunna hantera det. Samtidigt får det mig att må bra och så länge jag inte blir helt galen när mina planer måste ändras så är det nog bäst jag fortsätter. Som du säger, Linda, så förväntar de runt omkring mig att jag har koll också. :)
Kram E.