Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


tisdag 17 november 2009

Snuvad!


På tisdagar har Alex sovmorgon. Halva klassen börjar senare för att det ska vara färre elever en stund och då har vi bestämt att vår morgontrötte lilleman ska få sova ut. Han behöver verkligen det ibland. Max är så stor att han klarar sig själv på morgonen. Han går upp och gör havregrynsgröt, bläddrar i tidningen och håller koll på när han ska gå till bussen. Detta betyder att även jag kan få sovmorgon på tisdagar om jag har tur...

Idag ammar jag Nelly kl. fem och vi somnar om. Max väckarklocka går igång vid 06.40 och väcker oss en aning. Men till slut somnar Nelly om igen och jag ställer om min väckarklocka på åtta och hinner tänka; mmmmm...gôtt...

Då kommer Max upp och meddelar försiktigt att han behöver min hjälp att få upp den helt nya burken med lingonsylt. Och eftersom Nelly är så nyomsomnad så vaknar hon direkt när jag rör på mig. Så där rök min sovmorgon idag... Nu är det en vecka till nästa chans. Vi får väl se hur det går då.

- Är det inte bebis så är det en lingonburk..., muttrar jag på vägen ner och hör hur Max fnissar till...

Fördel: Man hinner mer när man vaknar tidigt. Fy, så käckt!
Nackdel: Trött!! Och lite surare mamma. Tååålamod!


1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Fniss, jag är precis likadan... Försöker kompensera alldeles för tidiga mornar med tanken på att det finns mer dag framför en att utnyttja... :-)

Kram Linda