Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


tisdag 12 maj 2009

Måste må bättre...


Jag kommer inte att överklaga F-kassans beslut ang. min sjukskrivning. Jag träffade en läkare idag som var väldigt hjälpsam och bra att prata med, men hon kunde inte skriva ett intyg på det som varit. Och någon ny sjukskrivning är jag inte intresserad av att ansöka om.

Jag har kollat upp ett tips från min mamma om diskriminering av gravida och skickar in mina papper till DO. Jag tror dock inte att de tar sig an mitt fall. Det kanske inte är just diskriminering som är mitt största problem. Men det skadar inte att försöka.

Annars försöker jag att fokusera på det positiva. Efter att fått prata av mig lite med skolpsykologen så försöker jag ta bättre hand om mig själv och min mage. Jag försöker att inte tänka på tråkigheter. Jag försöker tänka på det jag gör här och nu...inte älta. Mindfulness. Jag försöker lämna jobbet på jobbet. Inte så lätt... men lite lättare när man kramar sina bästa grabbar!

Kram E.

Inga kommentarer: