Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


lördag 11 april 2009

Påskafton...

... började med att koka och måla ägg. Göran, Barbro, Ulla och Bror skulle komma på lite påsklunch. Jag var orolig att grabbarna skulle tröttna på att måla efter två ägg var, men de hade kunnat måla fler än de 18 ägg jag kokade!



Innan äggmålningen hade vi såklart äggletning i vanlig ordning. Påskharen hade lämnat ledtrådar som gick lite kors och tvärs i huset innan Max hittade sina ägg i tvättstället och Alex sina i mösslådan. Jag hade en väääldigt avancerad karta och kunde hitta mitt ägg mitt på gräsmattan. I låg dessa söta örhängen. Puss på dig, påskharen.

Trix somnade på mattan medans vi glufsade och åt så magarna stod i fyra hörn.

Nu har vi precis varit ute och söndagsåkt... Jag kände att jag borde övningsköra lite inför veckan som kommer. Bilen var riktigt skön att köra. Jag tror att det kommer att gå bra det här.
Förresten, hos optikern gick det bra. Hon såg inget oroväckande men skickade en remiss till ögonmottagningen för säkerhets skull. Så vi får väl se när jag får komma dit.
Glad Påsk!
Elisabeth

Inga kommentarer: