Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


torsdag 9 april 2009

Ögonaböj!

Idag har jag varit i kontakt med vårdcentralen och ögonmottagningen. Jag har nämligen haft svarta fläckar, eller som dammtussar som seglat förbi i mitt vänstra synfält. Och hade det bara varit hemma hade jag väl inte reagerat... Så mycket skit i hörnen som vi har emellanåt så fladdrar både det ena och andra förbi. Men det kom lite överallt.

Så vad gör en datanörd... jo, hon googlar. Då fick jag fram symptom på näthinneavlossning. Stämde läskigt bra på mina upplevelser. Usch! Så därför ringde jag vårdcentralen idag. De tyckte jag skulle prata med ögonmottagningen och den läkaren sa att jag skulle beställa tid hos en optiker för att det lät som förändringar på glaskroppen.

Det vore avsevärt mycket bättre om det "bara" är det för det är inte farligt. Så imorgon har jag tid, 13.30. Skönt när allt går så här snabbt så man slipper gå och fundera för mycket.

Idag ska vi hämta vår nya bil! Häpp så fort det gick! Det också! Thomas sålde sin svarta pärla, saaben, idag till en kille från Östersund! Och i eftermiddag åker vi till Mölndal och hämtar en Mitsubishi Grandis. Det blir lite meckigt bara med endast en bil... Fast jag är ju en j-l på att planera så det ska nog ordna sig.

/ Elisabeth

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med svarta fläckar har min mamma också! :o

//Myzzan (My) ;)