Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


fredag 18 december 2009

Biscotti


Idag har jag lite att greja med. Jag har inte kommit framför datorn förrän nu!! Ovanligt sent. Även om jag inte alltid bloggar så surfar jag runt lite och läser andras bloggar, kollar mail och lite sånt. Ibland med Nelly i knät. Hon blir antingen intresserad eller avskräckt av detta dagliga dataintag skulle jag tro.

Idag har jag bakat biscotti. Jag har hittat ett smarrigt recept i senaste buffé. Receptet kan ni kolla här. Jag har skippat nötterna eftersom vi inte är så nötintresserade i vår familj. Ta lite extra choklad bara. De är jättelätta att göra och blir supergoda! Både Max och Alex älskar dem och detta är den andra omgången jag bakar... den första tog slut på några dagar. Idag gjorde jag dem lite mindre och delade då degen i fyra delar istället.

Resultatet!


Ikväll ska vi på julbord med Thomas jobb. Nelly får följa med på sin allra första julfest!! Grabbarna sover hos farmor och farfar. Imorgon kommer de hit med Ulla och Bror och vi firar "lilla julafton". Alex längtar så!!

Julklappsrapport kommer alltså i helgen!
Kram E.


Inga kommentarer: