Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


måndag 29 juni 2009

En ny vecka

Härligt med en måndag utan jobb. Thomas försökte lura oss i morse när han väckte oss. Till barnen sa han; - Godmorgon, nu är det måndag... dags att gå till skolan... Till mig ungefär detsamma, men jobbet istället för skolan. Vi gick väl inte riktigt på det. Alex blev nog lite bekymrad innan han kvicknade till. Speciellt eftersom han själv frågade just om det var dags att gå till skolan senast igårmorse och vi försäkrade honom om att det var lääänge kvar! Lurig pappa!

De senaste dagarna har jag testat recept från en bok jag lånat på biblioteket. En ny bok som heter Smoothies och juicer. Riktigt trevliga recept. I morse gjorde vi en melondrink som inte föll barnen i smaken. Den var nämligen inte alls så söt och melonig som vi trodde. Jag tror att både den naturella yoghurten och galiamelonen (eller cantaloupe, lär mig aldrig vilken som är vilken) tog över smaken för mycket. Jag och Thomas tyckte den var helt OK som en frukostsmoothie. Kändes nyttig när den inte var så söt.

Annars är Max och Alex favorit "Fuzzy Peg". Cola, vaniljglass och lime...

Bild på melondrinken tog vi i morse i allafall:

Ha en skön kväll!
E.

Inga kommentarer: