Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


söndag 28 juni 2009

Ännu en varm dag...

... då jag kryper ner i min källare och söker lite svalka. Fungerar sådär, det är svettigt även här nere. Igår var vi till Vänga kvarncafé. Mysigt! Vi har lyckats missa det i många år, men nu blir det fler turer. Det var så bra med lite skuggiga platser i vacker miljö och gott fika.

Inatt har vi haft en aktiv natt. Och just nätterna är väl inte de som man vill ska vara så aktiva... Så här var det:

OBS! Varning för känsliga personer!! Ordet kissa förekommer några gånger.

Vi kom i säng framåt elva allihop. Jag kissade som vanligt innan jag gick upp. Övervåningen är väldigt varm den här tiden på året så balkongdörrar och fönster öppnades upp på vid gavel. Lite svalka! Men utanför vårt sovrumsfönster, precis vid huvudänden av vår säng härbärgar just nu två saftiga spindlar och jag hade liiite svårt att slappna av innan jag fick dra igen fönstret en aning. Thomas började snusa sött. Vid halv ett kom Max insmygandes och meddelade att han inte kunde sova. Inte vi heller försäkrade Thomas (hmmm...). Jag var nog precis på väg att somna just då. Men nu var man ju vaken en stund till.

Det är också så att det sparkas en hel del i min mage just nu. Särskilt när jag precis lagt mig och ett bra tag framåt. Detta gör att jag blir kissnödig igen 1-1½ timme efter jag lagt mig. Så efter att Max varit inne hos oss var det dags att gå att kissa igen. Nerför trappan, kissa och upp igen. Max försöker somna, men efter en halvtimme meddelar han att det inte fungerar. Thomas, den snälla fadern, går då in till honom och lägger sig i samma säng. Måste vara mycket trångt och varmt, funderar jag.

Jag har nu fått helt hysteriska "restless legs". Dels har jag mycket nu som gravid och dels har jag blivit väckt precis när jag höll på att somna och då blir det ofta ännu värre. Så jag ligger där och sparkar. Varmt! Slappnar av något och håller på att somna då Alex plötligt börjar ropa och gråta. Han har en släng av nattskräck. Kommer in och lägger sig hos mig, men gråter vidare och ropar något om att han vill själv. Låter lite lagom arg emellanåt. Han är såklart helt borta och drömmer för fullt. Jag gör som vi brukar och tar med honom ner för att kissa lite. Det brukar väcka upp honom lite lagom och sedan brukar vi kunna gå och sova igen. Men efter kisseriet är han fortfarande ledsen och inte alls vaken. Så jag sätter honom på en stol i köket och pratar med honom. Ger lite vatten och till slut lugnar han sig. Då går vi upp igen och han somnar snabbt om i sin säng.

Nu är klockan 01.39. Jag ligger med lampan tänd en stund tills jag kommer ihåg att det kan dra till sig insekter. Släcker och försöker somna... Varmt! Nämen, så var det dags att kissa igen! Ner... och upp. Jag somnar uppenbarligen så småningom för nästa gång jag går ner för att kissa är klockan halv fem. Och nästa gång kvart över åtta. Då somnar jag inte om mer och Thomas kommer in och säger god morgon. Alex vaknar också och en ny dag är här i våra liv!

Lite trött idag... ;)

Kram
E.

Inga kommentarer: