Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


måndag 12 juli 2010

Ingen hade rätt tyvärr...

Så här såg hon alltså ut...

Och här kommer alla gissningar med ett personligt svar från mig! :)

Farmor gissar: Hon härmar mamma när hon viker i hop något.

Skulle det kunna vara, jag viker ihop en hel del saker… kläder, tyger, barn…

Farfar gissar: Bakar liten kaka och pickar, pickar.

Jag pickar sällan med Nelly, det är liksom farmors paradgren. Jag vill inte ta ifrån henne det.

Mormor tror att någon kommer med vällingflaskan.
Då blir hon jätteglad, så det skulle kunna stämma. Men här är hon faktiskt mer skraj och förtjust på samma gång.

Stefan tror att hon ser Thomas komma hem från jobbet.
Samma där… då ser hon mer renodlat glad ut!

Morfar tror att hon ser Max och Alex dansa breakdans!
Det hade så klart kunnat göra henne lite förfärad… men nej. Max dansar förresten inte.

Marie (hon spanar bort mot blöjorna!!!??
…och blir… glad på ett skrämt sätt! Nä, så fungerar det inte här hos oss. ;)

Agnes tror att hon ser sin mamma gå ner i spagat!
TACK, Agnes! Det var ju värsta komplimangen! Att du tror att jag kan… det var gulligt av dig. Kram!

Anders tror hon tittar på fotbolls VM.
You wish! Som om vi hade närt en sportintresserad varelse vid vår barm… skulle inte tro det!

Ines står över gissningar, hon sover!
Bra där Ines!

Pia säger: Jag gissar att ni sjunger Imse vimse spindel och Nelly gör rörelserna till sången. Det ser man ju direkt :)! Kram på er
Mycket bra gissning. Ser ut som det…absolut! Men tyvärr helt fel! Kram tillbaks ändå!
J


Detta är vad Nelly ser:


Hon fascineras framförallt av morrhåren...

...men hu så läskig på något vis!


Visst var det kul med en gissningstävling!? Det tyckte i alla fall jag! Så kul att det kanske blir någon fler framöver.

Kram E. (som förresten hade en alldeles särdeles trevlig dag i Göteborg idag!)

Inga kommentarer: