Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


söndag 2 januari 2011

Roligt, men nej tack!

Jag måste tyvärr meddela att jag inte är särskilt imponerad av det här med 3D. Förlåt att jag är så negativ, kanske t.o.m. uppfattas som en bakåtsträvare, men jag hade hellre sett filmen som vanligt. Vi hade inget att välja på eftersom vi ville ha svenskt tal för Alex skull. Och vi såg vansinnigt roliga ut!! Så roliga att jag garvade tills Alex bad mig sluta... han skämdes... sa att alla tittade! Fast riktigt så högt skrattade jag inte... eller?!

Det kanske är bättre med animerade filmer i 3D, typ Shrek och så. När det var "riktiga" miljöer, människor och andra kreatur som i Narnia så var det ofta lite jobbigt och blev liksom suddigt på sina ställen. Och det där med att få en kentaur i knät upplevde jag inte. Visst fanns det ett djup, men alla stannade prydligt innanför biodukens ramar. Jag fick ont i ögon, i huvud och bakom öron. Alex tog av sig sina glasögon en lång stund. Men det var ju jobbigt att titta utan också, tyckte jag.

Men men, det är väl roligt att folk hittar på nya grejer och att det händer lite i tillvaron. Tänk så tråkigt det vore om allt var som förr!

Kram E.


Inga kommentarer: