Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 26 januari 2011

Jodå...

... vi mår bra. Jag har fått jobba två dagar nu och Nelly har varit på dagis igår och hos farmor & farfar idag. Hon är snorig och hostig, men annars som vanligt igen. På dagis igår gjorde hon en riktig klassiker och somnade vid bordet på lunchen. Ja, så går det när man vaknar halv 6. :)


Idag på jobbet har jag haft tre likadana lektioner, med tre olika grupper, i rad. Eller likadana... det var ju just det. Tänk så skiftande resultat det kan bli beroende på vilka elever man har! Planeringen, tiden och starten var exakt densamma varje gång, men i slutänden kunde jag se tillbaka på tre olika lektioner. Nu tror jag inte alla sorters lektioner hade blivit så olika, men just de här handlade om identitet och innefattade samtal och värderingsövningar. Då är det så klart eleverna som styr innehållet mer än om vi t.ex. arbetat i matteboken. Kul var det i alla fall!

Nu är Alex och Thomas på idrottsskolan. Max är inne på skype tror jag (det pratas där uppe), Nelly kollar Teletubbies och jag sitter bredvid henne i soffan. Har ont i huvudet (berätta nå´t nytt mänska!!) och gör inte många knop ikväll om jag känner mig själv rätt.

Kram E.

Inga kommentarer: