Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


lördag 6 november 2010

IKEA!

Igår var vi till Ikea. Hela familjen och det gick jättebra! Nelly har ju kommit på det där med att gå omkring även på sta´n. Så det är inte helt lätt att få henne att sitta i vagnen längre. Men så länge man rör på sig och det finns folk och grejer att titta på så brukar det gå bra. På Ikea gick det alltså bra. Alla var nöjda med besöket. Max fick en laptop"kudde" och Alex en mammahund till hans egen Icko och Nellys hund Ia. Mammahunden fick namnet mamma Mia. Rimmar så fint! :) Här är lite av vår shoppingskörd...

Alex med (från vänster) Icko, mamma Mia och Ia.

Nelly släpade runt lite på mamma Mia.

För att smälta choklad över vattenbad.

Någon som ska till Ikea? Jag ångrar att jag inte köpte fler av Pliktig (till vänster). Jättefina!!

Ny kompis!

Krokodil-halk-matta till badkaret.

Vi köpte så klart även lådor och batterier m.m, men det blir så tråkigt på bild...

Idag har Thomas en "göra-dag". Han får fixa det han vill och jag tar hand om Nelly. Just nu sover hon efter ett bad (då vi invigde krokodilmattan) så jag fick tid till detta en stund.

Imorgon får jag en "göra-dag" och hoppas hinna med både lektionsplaneringar och att sy! Vi konstaterade att vi nog får dela upp helgerna så här, annars blir det bara att vi båda går och vill göra saker utan att få något gjort. För hur söt Nelly än är... det blir inte mycket nyttigt gjort när hon är med. Inget som blir klart i alla fall! Jag försökte plocka ihop utklädningskläderna i Alex rum innan. Det ska upp på vinden nu inför att Alex byter rum. Ner i en nyinköpt låda. Men mitt i det jag höll på och la i började ju Nelly plocka ur.

Nä, nu blir det lunch. Hungriga grabbar där ute tror jag!

Kram E.

Inga kommentarer: