Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


söndag 1 mars 2009

Söndag

Vilodagen. Jag har hittills tagit det jättelugnt. Mest pratat i telefon och kravlat mig in och ur duschen. Thomas och Max har varit i skogen och kollat in en koja som Max gillar. Någon gammal skruttig sak som behöver förstärkas. Så nu efter lunch har Thomas gått med på att ta dit några verktyg och försöka fixa till den lite. Max är överlycklig. Jag får stanna inne eftersom Alex har två kompisar hemma. Vi åt precis lunch och nu står de i köket och skalar morot. Sa att de var SÅÅ mätta, men jag hade inte ens dukat av innan lilla fröken kom och sa att hon ville ha frukt...

Hoppas det inte är skal i hela skåpet där vi har skräppåsen... Torkat morotsskal brukar torka fast ganska rejält. :(

I eftermiddag ska jag ha me&i på Hestra. Det blir säkert trevligt. Och förhoppningsvis lite lönande :) Kan behövas nu när Försäkringskassan fortfarande utreder om jag har rätt att vara sjukskriven 25%. De är ju inte snabbast i världen om man säger så. Antagligen skulle de väl inte gilla att jag jobbar med me&i, men jag tänker inte fråga om lov. Jag jobbar aldrig på min "sjukdag" och jag har i snitt 1 träff i veckan. Det är inte me&i som ger mig migrän...jag mår rätt bra av de små utflykterna då och då.

I ett anfall av nostalgi började jag sticka för säkert ett halvår sedan. DET kanske jag skulle fortsätta med idag... Eller så lägger jag mig bara på sängen och läser en stund. Svårt att välja bästa slappstilen idag... :)

Men oroa er inte... något riktigt avslappnande hittar jag alltid på!
Kram
E.

Inga kommentarer: