Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 14 januari 2009

Lägesrapport

Jag är numera sjukskriven 50 %. Jag kan välja själv hur mycket jag vill vara hemma och har valt 1 dag. Försäkringskassan har inte 20 % (som motsvarar en dag...) utan 25 %. Så jag är just nu sjukskriven 25%. Alltså 1 dag och lite till... Någon fler än jag som anar att jag kommer att jobba gratis 5 %? Antagligen!

Men jag ska försöka vara duktig och gå hem!

Så...min första dag som sjukskriven... Har jag aldrig varit förut! Så, vad gör man då?

Jo, jag insåg redan igår att det här med en dags vila var ett genidrag! Jag började redan innan lunch känna av min f-bannade skalle. Väntade till lunchrasten och tog citodon. La mig på en soffa i grupprummet och vilade hela min rast. Kändes lite bättre. Sedan hade jag underbara barn fram till 14.10, så det gick bra! Konferens som slutade 16. Sedan skulle jag ju BARA lägga fram inför idag... Hmmm... Gick hem kvart i fem. Ajabaja! Jag ska försöka bättre...

Huvudet blev inte bättre så jag la mig redan kl. sju igår. I morse var det bättre, men det är inte helt borta. Dumt av mig att sitta framför datorn. Det där med ljus är jobbigt. Men jag ska lägga mig och vila sedan. Skulle bara skriva ut fikalistor...och kolla mailen...och blogga lite... Men, tack vare att jag är hemma idag kan jag säkert gå till jobbet imorgon. Vad hade jag annars gjort?

Jag inser hur jag har proppat i mig massa skit genom åren. Alla dessa treo, zomig, imigran...m.m. Hur bra kan det vara för kroppen?! Det är ju faktiskt som om jag blir avgiftad nu! Säkert skönt för min stackars... ja, vad är det för organ som tar mest stryk av mediciner?!

Nä, nu ska jag vila... ska bara hänga lite tvätt först... ;)

Kram

E.

Inga kommentarer: