Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


söndag 26 september 2010

Dramatik!

Igår föll Nelly nerför källartrappan! Det var det värsta som hänt här på länge och det mest dramatiska i Nellys 14 månaders gamla liv. Men det gick bra måste jag skynda mig att tillägga!

Hur gick det då till? Jo, vi har en dörr ner till källaren som vi haspar som en extra säkerhet eftersom trappan börjar direkt och det därmed blir "fritt fall" om man öppnar utan att ha riktig koll... som små barn t.ex. inte har. Nelly når numera upp till handtaget och vi har pratat om att vi inte får glömma den där haspen nu... extra viktigt. Nu glömdes den där haspen igår. Av vem behöver jag inte skriva här. Det spelar liksom ingen roll, men Nelly var där på några sekunder, sträckte sig upp, öppnade dörren och... föll!

Hon föll inte ända ner, utan det tog stopp i källarfönstret, 5 trappsteg ner. Jag tror att det var bra, även om väggen är rätt hård.


Jag kan fortfarande höra ljudet och se henne ligga där... Jag är så tacksam för att det gick bra! Tankarna rusade under några sekunder innan vi förstod att allt var OK ändå. Inget brutet eller omskakat. Ett litet blåmärke och en rispa på fingret var det enda som blev.

Och så en till hasp på dörren såklart! På andra sidan, så att man kan haspa även när man går ner.
Annars mår vi bra och har haft en lugn och trevlig helg.
Kram E.

Inga kommentarer: