Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


måndag 7 juni 2010

Shit happens...?

Vilken morgon!


Nelly och bajsa är ingen vinnande kombination. Det har jag skrivit om förr... Hon vill helt enkelt inte! Kniper igen för kung och fosterland om det börjar trycka på. Det har hon numera blivit så bra på att hon under flera dagar nu packat ihop en ansenlig mängd i tarmen. Plötsligt ville detta ut. Men eftersom det packat sig i form av en boll så gick det inte!! Nu låter detta ganska komiskt, men tyvärr var det allt annat än komiskt. I över en halvtimme ville denna boll ut, men det var helt omöjligt. Ni kan ju tänka er hur ont det måste göra!!! Jag klarade till slut inte av att se henne utan började lipa jag med! Jag kände mig så maktlös! Så där var vi då, två bölande brudar. Det är utan tvekan det värsta vi två upplevt tillsammans.

Till slut ringde jag Thomas, som ringde BVC, som ringde upp mig. Då var Thomas på väg hem, via Apoteket, och Nelly hade utmattad somnat mot min axel. Från BVC fick jag rådet att köpa Resulax (för att lösa upp bajsbollen) och laktulos (för att underhålla konsistensen och förebygga nya bajsbollar). Toppentips! Tack för det, BVC!


Man ska vara lite försiktig med att ge Resulax till barn under 1 år, då det kan ge blodtrycksfall. Men i det här fallet var det nödvändigt. Nelly fick inget blodtrycksfall och bollen blev mindre. Så mycket mindre att den kom ut. Gjorde också ont, men ut kom den i alla fall! Då var den stor som en knytnäve... en Nelly-knytnäve alltså! AAAAJ!


Härligare morgnar har vi haft. Men det kunde varit värre. Ofta kan det ju det...


Nu mår Nelly bra. Om ni inte tror mig så kolla här:



Tagen för 9 minuter sedan.

1 kommentar:

Pila sa...

Vad roligt att du börjat blogga igen och vilken lättnad i Nellys glada ansikte. Förstå känslan efter den "förlossningen". Det måste kännas härligt. Kram