Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


torsdag 14 maj 2015

Tänk om...

...jag skulle börja blogga igen...

De senaste dagarna har lusten kommit tillbaka. Jag vet inte om tiden kommer att räcka, men jag har i mitt huvud radat upp anledning efter anledning till att ta upp bloggandet igen. Vad sägs om:

- Jag vill. Jag känner ett behov och en lust inför det. Skrivandet ger mig något.
- Vi har tittat tillbaka i bloggen och insett vilket roligt minne det är att ha. Som en dagbok för vår familj.
- Det finns människor som uppskattar det. De är inte många, men jag vet att de skulle bli glada...
- Jag skulle få en anledning att fotografera mer. Det är både roligt att göra och att ha kvar. Som det är nu fotograferar jag nästan aldrig, utom med telefonen ibland...
- Ibland är bloggen bra när vi vill komma ihåg hur länge sedan saker hände... Hur länge har vi haft flaggstången t.ex. ? Lätt att kolla. :)

Inga utav dessa skäl är livsviktiga, men nog så många för att kunna ge sig på det enda skälet för att låta bli: Jag har inte tid.

Jag kan väl åtminstone försöka ta mig tid... Friskt vågat, hälften vunnet.

Ska känna på dessa tankar en stund till. Återkommer med svar!

Tjoooo!
E.

Inga kommentarer: