Familjen Hultgren hälsar dig välkommen!

Vi hoppas att du ska trivas hos oss.


onsdag 4 januari 2012

Trist!

Förkylningsrapport: Feber igårkväll. Sovit halvdåligt, men känner mig något bättre idag. Skönt! Nu vänder det ska ni se! :) 

Men när jag lämnade Nelly på förskolan blev jag riktigt nedslagen och ledsen.... Fick veta att tre av fyra stora barn ska få flytta över till avdelningarna med större barn. Vem som blev kvar med de små barnen? Nelly!

Hennes två bästa vänner försvinner. De två som hon direkt nämnde vid namn i morse när jag väckte henne med orden att vi skulle till dagis... De två hon alltid vill vara med! 

Nu blir hon äldst och jag tror att det är ganska stort hopp ner till närmsta jämnåriga.

Jag är lite rädd för att min lilla tjej inte kommer att tycka att det är lika kul att gå till dagis längre... och det känns jätteledsamt.

Min fina:

Fördelen med detta är att när jag i mitt sköra, förkylda tillstånd gråter en skvätt över denna orättvisa så får snoret en skjuts och näsan töms lite extra! Inget ont som inte har något gott med sig sägs det ju...

Men det är trist ändå.
E.


Inga kommentarer: